معرفی انیمیشن | تورو، مرغ حواس‌پرت، «Turu, the Wacky Hen»
  • کد مطالب: ۱۴۸۷۵۶
  • /
  • ۱۵ اسفند‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷

معرفی انیمیشن | تورو، مرغ حواس‌پرت، «Turu, the Wacky Hen»

داستان انیمیشن درباره‌ی ترولکا (مرغ حواس‌پرت) مرغ لاغر و بداقبالی است که نمی‌تواند تخم بگذارد.

عاطفه جوینی - داستان انیمیشن درباره‌ی ترولکا (مرغ حواس‌پرت) مرغ لاغر و بداقبالی است که نمی‌تواند تخم بگذارد.

صاحب او به دلیل این نقص که برای یک مرغ نقص کمی هم نیست، به او توجهی نمی‌کند تا اینکه ایزابل، معلم بازنشسته‌ی موسیقی، ترولکا را برای مزرعه‌ی کوچکش خریداری می‌کند.

ترولکا در حقیقت بین مرغ‌هایی که همگی از مهارت تخم‌گذاری بهره‌مندند، یک وصله‌ی ناجور است. صاحبش اصلا او را نمی‌بیند. سایر مرغ‌ها هم ترولکا را تحقیر می‌کنند.

ایزابل برخلاف همه‌، این ناتوانی او را بزرگ‌نمایی نمی‌کند و به سراغ ابتکارات و راه‌هایی می‌رود تا بتواند با انجام آن‌ها شرایط بهتری از نظر روحی و روانی برای مرغش فراهم کند.

یکی از کارهای ایزابل، نوشتن نت و ساختن شعر و موسیقی‌ای به نام ترولکا برای آرامش اوست. ترولکا در این مسیر، استعداد سخن‌گویی و آواز خواندن را در وجود خودش کشف می‌کند و دیگر احساس ناتوانی و شکست ندارد.

صاحب ترولکا در این داستان در واقع نماینده‌ی والدینی است که با الگوی رفتاری غلط و نابجا، باعث تخریب و نابودی فرزندشان می‌شوند.

در مقابل، ایزابل -مزرعه‌دار مهربان و با سابقه‌ی آموزش موسیقی، نماینده‌ی والدین دلسوزی است که برای یافتن گوهر وجودی فرزندشان و شناخت استعدادهای پنهان او وقت می‌گذارند و تلاش بیشتر و متمرکزتری بر این موضوع دارند.

در طول این داستان، می‌بینیم که ترولکا با مفاهیم ارزشی و معنایی دیگری مثل وفاداری، دوستی، دشمنی، شکست و ... هم آشنا می‌شود.

 

نام:
تورو، مرغ حواس‌پرت
Turu, the Wacky Hen

سال تولید:
۲۰۲۰

کارگردان‌ها:
ادواردو گوندل و ویکتور مونیگوت

کشور:
اسپانیا

زمان:
۸۰ دقیقه

جوایز:
برنده‌ی جایزه‌ی بهترین انیمیشن
در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی جوایز گویا

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.